Різьба по дереву "Татьянка"

Про бренд "Татьянка" та магазин.

"Татьянка" сьогодні - відомий бренд, об'єднуючий унікальну запатентовану авторську техніку різьблення по дереву "Татьянка", методику навчання, професійний запатентований інструмент для різьби по дереву, школу різьби по дереву "Татьянка", серію книг-самовчителів по різьбі по дереву,російськомовний друкований журнал про різьблення по дереву, величезний музей з колекцією більш ніж з 10 тисяч експонатів, каталог авторських малюнків, спеціалізований інтернет-магазин для різьбярів по дереву. У 2011 році відкрито представництво інтернет-магазину «Татьянка» в Україні.

Різьба по дереву в стилі "Татьянка" була створена Сасиковим Шамілем в грудні 1990 року і запатентована як винахід, названа автором на честь дружини - Тетяни Володимирівни. Вдосконалені та розроблені автором інструменти та матеріали власного виробництва спочатку випускалися для учнів школи "Татьянка", але з часом - все більше для людей "з боку", різьбярів-аматорів і професіоналів, вчителів праці і технології. Популярність продукції "Татьянка" дозволила розширити виробництво і вийти на загальноросійський і український ринок - більше ніхто не робить настільки якісний, різноманітний асортимент інструменту за доступними цінами. Новий вид мистецтва.

Головним достоїнством різьблення "Татьянка" є те, що вона найбільш наближена до природи, до краси, примушує і спонукає людину вивчати рослини, придивлятися до них. Так повертається Васнєцовська казковість, романтизм Пришвіна, Маміна-Сибіряка та Арсеньєва, афорти Фаворського. Людина як би обертається назад і дивиться, звідки вона прийшла. Все умовно рослинні елементи на меблях, архітектурі: аканта, іриси, ліпнина - вже не виконують ту роль, яка спочатку відводилась їм на найперших виробах. Вони, ставши декоративно-умовними, є частиною промислу, виробництва, але виступати в ролі посередника між людьми і природою вже не можуть. Різьба "Татьянка" постійно повертає і звертає людину до природи, виховує його, поволі формуючи його свідомість, особистісне сприйняття, розуміння суті речей. Виникає зворотній зв'язок: людина не може просто все зробити і залишитися не розуміючи і не люблячи природу, вона не може не сприймати досконалість природи, бо сама - краща її частина. Зразки різьби "Татьянка" викликають певні асоціації, співпереживання, і людина робить не якісь бездушні вироби, а передає твору свої особистісні індивідуальні якості, домагаючись впізнаваності, асоціативності, привабливості.

Технологія від простого до складного не тільки дозволяє освоювати різьбу, а й виховує людину як різьбяра-художника. Композиції стають все складніше і складніше, вимоги до різьби все вище і вище, і, таким чином, створюючи все більш складні композиції і глибше розуміючи хід дій - як і в якій послідовності вирізати, - людина розвивається як творець.

Розвиток здібностей.

Різьба по дереву, на відміну від малювання, ліплення і навіть карбування, вимагає докладання фізичних зусиль. Величина їх залежить від виду різьблення і властивостей дерева (твердості, щільності та вологості). При виконанні дрібної різьби в основному працюють кисті рук і пальці. При цьому додається фізичне зусилля для всього організму невелике, але для рук і пальців - значне. У той же час великі за розміром елементи різьблення залучають до роботи інші м'язи рук і навіть всього тіла. Наприклад, при виконанні різьби на шкатулці різьбяр, працюючи в своєму авторитмі і авторежимі, затрачає певні фізичні зусилля на просування стамески при зрізанні стружки і на утримання в руках виробу. У цьому, природно, бере участь все тіло: воно, підтримуючи руки, напружується, ноги впираються в підлогу, дихання зазвичай затаюється. Потім відбувається розслаблення, вдих і знову ... Усе відбувається в природному режимі: вдих, напруга, видих, і потім знову, - ритм встановлюється підсвідомо.

Фактично, це виходить слабке фізичне напруження і непомітна робота тіла, на що людина зазвичай навіть не звертає уваги. Але все ж вони є, і, займаючись різьбленням кілька годин поспіль, напружуючись і розслабляючись, організм людини відчуває значне, хоч і дозоване, фізичне та емоційне навантаження. Це особливо важливо для людей, що мають які-небудь проблеми зі здоров'ям. Заняття різьбою можуть бути для них свого роду фізичної реабілітацією. В цілому, організм, піддаючись фізичному навантаженню, природно, міцніє. Але головне в заняттях образотворчою творчістю - це те, що в роботу включається права півкуля мозку.

До зовсім недавнього часу переважала думка, що ліва півкуля розвинена в більшій мірі, ніж права. Мовна функція та пов'язані з нею здатності у більшості людей розташовуються головним чином в лівій півкулі. Але сьогодні вчені все більше і більше сходяться на думці, що існують два режими мислення: вербальний, за який відповідає ліва півкуля мозку, і невербальний (за нього відповідає права півкуля). Права півкуля, мабуть, працює синтезатором вхідної інформації, а ліва - в логічно-аналітичному режимі.

Джеррі Леві в своїй роботі "психобіологічні слідства двосторонньої асиметрії" писав: "Ліва півкуля аналізує час, в той час як права півкуля синтезує простір". Лівостороннє мислення домінує в житті людини.

Права півкуля мозку - мрійник, майстровий, фантазер, художник, винахідник, архітектор - в нашій шкільній системі освіти не отримує належного розвитку. У навчальних закладах, у вузах переважає вербально-аналітичний технологічний режим культури, що включає в себе формування навичок читання, письма, рахунку. Дуже мало уваги приділяється розвитку у школярів уяви, спостережливості, просторового мислення, творчості, інтуїції, винахідливості. У той же час, навряд чи знайдеться хто-небудь не цінуючий ці здібності, навички, украй необхідні в житті.

Уроки "Татьянки" як образотворчого мистецтва, різьблення по дереву є хорошим тренуванням для всебічного розвитку особистості та можуть тим самим заповнити недоліки в освітніх програмах. Оскільки, внаслідок функціональної асиметрії, ліва півкуля відповідає за дотик правої руки і логіку, а праве - за зорово-просторові образи, творче мислення, уяву, сприйняття живопису, малюнка, скульптури, то дитина отримує навички та доступ до тієї частини розуму, яка сприяє формуванню творчої, інтуїтивної думки, а відповідно, набуває і здатність мислити більш творчо і в інших галузях життя.

У кожної людини є ще невикористаний потенціал. І хто знає, ким ви станете, якщо будете розвиватися в новому середовищі, де ви ще не використали свої приховані здібності і можливості!